Starorobociański i Kończysty Wierch

W tym dziale dyskutujemy na tematy związane z Tatrami. Rozmawiamy o turystyce, taternictwie powierzchniowym i jaskiniowym, tatrzańskich szlakach, ścieżkach, jaskiniach, schroniskach, wierzchołkach, przełęczach, dolinach, graniach, jeziorach, TOPR, Tatrzańskim Parku Narodowym i TANAP-ie.

Moderatorzy: adamek, Moderatorzy

Anonymous

Starorobociański i Kończysty Wierch

Post autor: Anonymous » 28 lipca 2010, 14:33

Wybieram się w sierpniu na jeden dzień w Tatry Zachodnie, a konkretnie planuję wycieczkę z Doliny Chochołowskiej na Starorobociański i Kończysty Wierch i zejście przez Trzydniowiański Wierch. Czy dla osoby o umiarkowanym lęku wysokości i średniej kondycji jest to trasa do przejścia? Jeśli tak to czy wystarczy mi na to 10 - 12 godzin jak to ukazują przewodniki? Na jakie trudności powinnam zwrócić uwagę? Dodam, że raczej jestem amatorką jeśli chodzi o turystykę górską, tzn do tej pory weszłam tylko na Nosal, Murowaniec (przez Dolinę Jaworzynki), Kasprowy, Grześ i Rakoń (nie licząc oczywiście wycieczek po Dolinkach i Moka).
Awatar użytkownika
Elizz
Członek Klubu
Członek Klubu
Posty: 469
Rejestracja: 19 lipca 2009, 13:49

Post autor: Elizz » 28 lipca 2010, 15:23

hej, robiłam to w zeszłym roku (z tym, że początek w Kościeliskiej i przez Ornak), mam raczej duży lęk wysokości i podejście na Starorobociański od samego patrzenia z daleka przyprawiało mnie o nadmierną potliwość dłoni ;) ale już przy samym podejściu było nawet ok, dopóki się nie zatrzymywałam i nie oglądałam dookoła. Przebywanie na szczycie nie było dla mnie jakoś bardzo komfortowe (ale była to dla mnie wówczas największa wysokość na jakiej byłam). Zejście w stronę Kończystego jest ok (schodzić w stronę Siwej Przeł. bym wtedy nie chciała), dalej też ok. Wycieczka jak najbardziej na 1 dzień, powodzenia :)

edit


a jeśli o trudności chodzi - mnie największą sprawił powrót Dol. Chochołowską - 1,5h asfaltem boli :/
Anonymous